Catatan Terkini JutawanDuniaEmas

GOLD - (current bid, $ change, low, high) Update every minute

Harga gula naik RM0.20. Laporan Buletin Utama

Salam semua,

Hari ini di buletin utama melaporkan kerajaan mengumumkan kenaikan harga gula sebanyak RM0.20 sekilo bermula esok. Dilaporkan juga kenaikan ini tidak akan mempengaruhi jaringan kenaikan pada barang-barang lain. Adakah kita boleh terima kenyataan ini? Tanya diri anda sendiri. Adakah mustahil harga kuih-muih yang menggunakan gula akan kekal. Kita lihat sahaja kesannya.

Pandangan saya tentang perkara ini ialah bukan harga gula yang naik, tetapi lebih kepada nilai wang kita yang menyusut lagi. Kita perlu tambah lebih banyak wang untuk membeli gula iaitu sebanyak RM0.20 lagi. Di sini menunjukkan lemahnya sistem wang kertas dalam menyimpan nilainya. Jadi apa yang perlu anda lakukan?

Mulakanlah simpanan anda dalam bentuk EMAS, insya-Allah perkara-perkara sebegini akan menjadi suatu yang tidak akan membimbangkan anda. Kerana bila harga barangan naik, harga perkhidmatan naik dan segala-galanya naik maka sebenarnya harga EMAS juga akan naik. Jadi kita tidak perlu risau akan kenaikan apa jua barang dan perkhidmatan.

Apakah yang menyebabkan anda kekal dalam keadaan tunggu dan lihat tanpa apa-apa tindakan. Bertindak sekarang, anda mampu mengubah segalanya.

Hubungi saya di 019-2690109 untuk maklumat lanjut ataupun jika anda berminat untuk memulakan atau menambah simpanan EMAS anda.

Wassalam


Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Blinklist Furl Spurl Yahoo Simpy

0 comments: