Catatan Terkini JutawanDuniaEmas

GOLD - (current bid, $ change, low, high) Update every minute

Tahukah anda...?

Salam semua bloggers,

Maaf le sebab dah lama tak post dalam blog nie. Bukan ape, tau je la musim raye nie...banyak bende yang nak dikejarkan. Di samping tu, tak banyak yang boleh saya updatekan dalam diari saya nie. Walau bagaimanapun saya tetap bersemangat dalam emas nie. Sebab saya nampak satu peluang perniagaan yang jauh berbeza dengan perniagaan lain. Perniagaan apa yang kalau kita simpan je stok barangan kita dalam jangka panjang dan stok tu tak rosak, tak susut nilai dan tak merugikan kita? Sudah pasti anda mesti jawab tiada perniagaan yang kalau kita tak jual stok kita, kita akan tetap untung.

Tetapi sebenarnya ada... Mungkin anda belum berjumpa dengannya lagik. Oleh yang demikian biar saya beritahu anda bahawa perniagaan emas mampu memberi keuntungan kepada anda walaupun anda tidak menjual emas anda. Bagaimana boleh jadi begini? Sudah tentulah disebabkan sifat emas yang harganya dalam trend menaik pada masa kini. Sudah pastinya keuntungan di pihak anda. Mari kita lihat contoh....

Maklumat daripada salah satu blog yang saya terokai. Klik link di bawah ini
http://emasdinar.blogspot.com/2007/05/analisis-harga-igd-pada-awal-mei-2007.html

Harga dinar emas pada Mei 2007 adalah sekitar RM340 - RM360
Harga dinar emas pada hari ini 14Oktober 2008 sekitar jam 12:45 tgh ialah RM529Daripada contoh ini, bukankah anda sudah menjana kauntungan jika anda mula berniaga emas pada Mei 2007 dan menyimpan emas tersebut (dalam erti kata lain tiada pembeli).

Berapa keuntungan yang anda perolehi? Lebih kurang 46% selama lebih kurang 3tahun bersamaan dengan lebih kurang 15% setahun.

Jadi apa yang anda tunggu? Mulakan langkah anda... paling tidak mulakan menyimpan emas sedikit demi sedikit...

Wassalam.

P.S. Anda mungkin juga tertarik dengan post di bawah.
http://dinar916.blogspot.com/2009/08/prestasi-public-dinar-sebulan.html


Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Blinklist Furl Spurl Yahoo Simpy

1 comments:

PoKLi Ahad, 18 Oktober, 2009

betul3x
melabur untung 15%
berniaga untung 100%